PROJEKTI: Osnažimo sela socijalnom ekonomijom

 

Istraživanja pokazuju da svaki evro utrošen unutar lokalne ekonomije generiše tri puta toliko vrednosti unutar same zajednice.[1]

 

I u ovoj godini, nastavljamo dalje da podstičemo svojim projektnim aktivnostima  dugoročan i održiv razvoj naših sela kroz promovisanje modela eko sela i socijalne ekonomije.

Zasto baš socijalnom ekonomijom? Zato sto ona koristi lokalne resurse na održiv način. To je ekonomija koja podupire kvalitet zajednice i poštuje životnu sredinu u isto vreme rešavajući socio-ekonomska i ekološka pitanja.

 

 

 CDOP želi da projektom “Osnažimo sela socijalnom ekonomijom”, a koristeći rezultate prethodno realizovanog projekta izrade priručnika “Eko-selo: model za ruralni razvoj i ekonomsko osnaživanje sela u Srbiji – na primeru sela Vrmdža, Sokobanja”, stvori platformu za realizaciju preporuka i zaključaka iz ovog priručnika, tako što će kroz niz radionica i obuka pomoći lokalnom stanovništvu da razvije i pokrene svoje poslovne ideje okupljene oko modela eko sela i tako podstakne razvoj i osnaživanje sela, kreiranje novih radnih mesta i mogućnosti zapošljavanja, naročito žena i mladih ljudi iz sela Vrmdža, opštine Sokobanja kao i povratnika u selo.

U okviru projekta, planirane su sledeće ključne aktivnosti:

  1. Mapiranje i definisanje potencijalne ponude proizvoda i usluga od strane meštana, a prema modelu Ruralnog razvoja eko sela Vrmdža sa fokusom na eko-turističkoj ponudi, proizvodnji zdrave hrane i pokretanju malih porodičnih biznisa vezanih za stare zanate i kulturno istorijsko nasleđe.
  2. Trening program koji obuhvata seriju radionica za pokretanje sopstvenog socijalnog biznisa koje su meštani u prethodnoj aktivnosti definisali da bi želeli da razviju i ponude na tržištu. Radionice su prilagodjene početnicima u biznisu i obuhvataju teme koje će omogućiti učesnicima da svoju ideju pretoče u biznis plan. Cilj nam je da kroz ove radione lokalno stanovništvo nauči kako da najbolje iskoristi i razvije ono što već ima, a naročito da motivišemo mlade da pokrenu svoje biznise.
  3. Promotivne aktivnosti u cilju promovisanja ponude eko proizvoda i usluga meštana Vrmdža definisanih i razvijenih tokom prethodnih aktivnosti. Pronalaženje načina kako da se najbolje istakne jedinstvenost ponude koje ovo mesto pruža kroz koncept socijalne ekonomije i održivog razvoja. Radeći prošle godine na priručniku, sami meštani su u razgovoru istakli da im najviše pomoći treba u promociji i prodaji njihovih proizvoda, zbog čega posebni akcenat stavljamo na ovu aktivnost.

Jedva čekamo da vidimo koje će se sve to nove ideje, proizvodi i usluge roditi i pokrenuti tokom trajanja ovog projekta!

Projekat je podržan od strane Opštine Sokobanja i Erste Banke a.d. Novi Sad.

[1] http://cdop.rs/wp-content/uploads/2016/03/EKO-SELO.pdf

Leave a Reply